Hoppa till huvudinnehållet

Replik: ”Vi är stolta över vår personal”

Publicerad:
”Vi är stolta över att vår personal på Kund- och resetjänst genomsyras av mångfald och över jobbet som utförs”.
”Vi är stolta över att vår personal på Kund- och resetjänst genomsyras av mångfald och över jobbet som utförs”. Foto: Conny Hultgren

Detta är en åsiktsartikel och innehållet är skribentens eller skribenternas egna uppfattningar.

Tack för er insändare. Vi följer upp alla synpunkter vi får. De är viktiga i vårt arbete med att hålla en hög kvalitet.

Kund- och resetjänst är en tjänst vi upphandlar och vi har tydliga krav på hur tjänsten ska utföras. Där ingår att alla personer som tar emot beställningar av sjukresor ska ha en språknivå som minst motsvarar B2. På den europeiska skalan över språkliga nivåer innebär det att man kan tala och skriva svenska. Vi tillsammans med Kund- och resetjänst följer upp att språkkraven och övriga krav som har upphandlats uppfylls.

Vi är stolta över att vår personal på Kund- och resetjänst genomsyras av mångfald och över jobbet som utförs.

Åsa Björk, kommunikationsansvarig anropstyrd trafik, Västtrafik

Beställning av sjukresa med Västtrafik är synnerligen besvärligt

Artikeltaggar

SamhälleSpråkTrafikVästtrafik