Hoppa till huvudinnehållet

Beställning av sjukresa med Västtrafik är synnerligen besvärligt

Publicerad:
Insändarskribenten är kritisk mot servicen vid beställning av sjukresor.
Insändarskribenten är kritisk mot servicen vid beställning av sjukresor. Foto: Conny Hultgren

Detta är en åsiktsartikel och innehållet är skribentens eller skribenternas egna uppfattningar.

Telefonisterna, som tar emot samtalet, talar MYCKET dålig svenska och det gäller nittionio samtal av hundra. Man får upprepade gånger be telefonisten tala långsamt och tydligt, ändå har vederbörande inte förstått vad man säger.

Vi bor i Sverige och här talar vi svenska, det är skandalöst och kränkande att man som kund blir bemött på detta sätt. Har vid upprepade tillfällen påtalat dessa missförhållanden för Västtrafik, utan att det blivit någon bättring.

Västtrafik måste se till att, deras telefonister talar god svenska och de, som inte gör det, bör avskedas och ersättas av svensktalande personer.

Anne-Christine och Stig Engdahl

Replik: ”Vi är stolta över vår personal”

Artikeltaggar

MänskligtServiceStig EngdahlVästtrafik