Insändare: Orimligt svårt att få kontakt med vårdcentralen

Insändare
PUBLICERAD:
Insändarskribenten påtalar problem med att nå Närhälsan på Nygårds vårdcentral.
Foto: Jan Lorentsson
Varför är det så svårt att komma i kontakt med vården?

Ringde Närhälsan, vårdcentralen Nygård i Bengtsfors, måndag 13.30. Efter åtskilligt knapptryckande hade jag begärt att få komma till "rådgivning och tidsbokning”. Då meddelar rösten att inga tider finns att boka. Jag blir ombedd att återkomma nästföljande vardag.

Är detta rimligt? Måste man bli sjuk på förmiddagen för att få rådgöra med någon på vårdcentralen? En klar serviceförsämring jämfört med hur det varit fram till nu. Varför?

Tomas Sannebro

Så här jobbar Dalslänningen med journalistik: uppgifter som publiceras ska vara sanna och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.